
Veilige wegen ? Ja, maar wanneer ?
Wanneer vatten de werken in Over d’Aa aan ? En wanneer worden het Heuvelplein en het eerste deel van de Moerkantsebaan veiliger gemaakt voor fietsers ?
Dirk Smout (N-VA/PLE) bond de kat de bel aan. Wat is de planning rond Over d’Aa ? En wanneer worden de door N-VA/PLE voorgestelde ingrepen om het eerste deel van de Moerkantsebaan veiliger te maken en om de doortocht over het Heuvelplein te verbeteren uitgevoerd ? Infrastructuurschepen Brigitte Quick (CD&V) moest om een beetje geduld vragen. Voor Over d’Aa werken de nutsmaatschappijen, onder leiding van Pidpa, aan een planning. Het gemeentebestuur heeft erop aangedrongen om die zo snel mogelijk af te werken. Voor de Moerkantsebaan is het wachten tot het Vlaams Gewest de eigendom effectief overdraagt aan het gemeentebestuur. Dan kan er werk worden gemaakt van een extra fietspad tussen de Potlodenschool en het tunneltje in de Veldweg. En voor het Heuvelplein liggen er drie voorstellen op de tafel van het schepencollege, dat nog een keuze moet maken.
Tom Bevers (N-VA/PLE) vroeg op zijn beurt om na te denken over de verkeersafwikkeling op de Lonka-site. Hij vroeg met name om na te gaan of enkelrichtingsverkeer geen al te ingewikkelde kruising met de Nieuwstraat zou kunnen voorkomen. En Kevin Ooye (N-VA/PLE) vroeg om de afspraken uit het Octopusplan omtrent de verkeersveiligheid rond de scholen in de bevoegde commissie te evalueren. Quick zette het meteen op de agenda.