Plaatsing vaste afsluiting langs terrein douaneloods
Bij de organisatie van de veldrit werd het terrein aan de douaneloods met tijdelijke hekken afgesloten van de sporen. Bij elke volgende activiteit op het terrein zal opnieuw een afsluiting noodzakelijk zijn. En ook wanneer er voor meer duurzame bestemmingen wordt gekozen voor de terreinen of de loods, zal een afscheiding tussen het terrein en de terreinen van de spoorwegen noodzakelijk zijn.
Het is daarom aangewezen om een permanente afsluiting te plaatsen, zoals dit op de meeste plaatsen naast de spoorweg het geval is. Die zal bovendien ook mensen die nu op het terrein belanden, ook al hebben ze er niets te zoeken, ervan weerhouden zich op de sporen te begeven. Een permanente afsluiting is bovendien duurzamer, veiliger en op termijn goedkoper dan telkens het terrein of een gedeelte ervan tijdelijk te moeten afsluiten.
Uiteraard zal hiervoor overleg met de NMBS-groep nodig zijn. Eventueel kan voorgesteld worden dat zijn bijdragen in de kosten, maar ook als dit niet het geval is blijft het verantwoord om hier vanuit het gemeentebestuur zelf in te investeren.
De gemeenteraad van Essen geeft opdracht om de nodige afspraken te maken met het Autonoom Gemeentebedrijf om op korte termijn een vaste afsluiting tussen het hele terrein aan Hemelrijk en de sporen te realiseren.
De Raad van Bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf geeft opdracht aan het Directiecomité om de nodige afspraken met het gemeentebestuur en de NMBS-groep te maken om op korte termijn een vaste afsluiting tussen het hele terrein aan Hemelrijk en de sporen te realiseren.
Ingediend door