Bijsturen
Het plan werd hier en daar nog door de raad bijgestuurd. Toch bleef een belangrijk deel van de kritiek overeind.
Burgemeester Van Tichelt (CD&V) bracht zelf enkele correcties aan. Zo wordt de Watermolenstraat in rang verlaagd van categorie 1 naar 2, en krijgt het Steenpaal categorie 3. Het fietspad langs de Huybergsebaan wordt eerst tot aan de Collegelaan verlengd, en later tot aan de Huybergsebaan. En het industrieterrein Rijkmaker wordt een zone-50. Dirk Smout (N-VA/PLE) vroeg om bijkomende aanpassingen. Volgens hem loopt de natuurlijke verbinding van het kruispunt Kalmthoutsesteenweg/Sint-Jansstraat in Wildert naar Achterbroek over Kalmthout, en heeft het geen zin om de mensen langs de Sint-Jansstraat te willen leiden. Ook de Steenovenstraat hoort niet in categorie 2 thuis : de Huybergsebaan kan het verkeer opvangen. Smout haalde ook aan dat het plan ervan uitgaat dat er geen verbinding is tussen Horendonk en Schijf. Tenslotte stelde hij vast dat het plan opnieuw vertrekt van het uitgangspunt dat alle verkeer van Heikant naar de Moerkantsebaan door de Velodreef moet. Hij pleitte ervoor om daar zowel de Velodreef als de Nolsebaan als ontsluitingsweg te gebruiken, zodat de drukte gespreid wordt.
Kevin Ooye (N-VA/PLE) maakte zich ongerust over het aanduiden van de DHL-site aan Over d’Aa als vrachtwagenparking, en herinnerde aan de toezegging om de afwikkeling van het vrachtwagenverkeer langs Over d’Aa anders te organiseren. Ooye pleitte ook voor een volwaardig fietspad langs de Postbaan. Philip Peeters (Groen!) vond dat het fietsnetwerk onvoldoende gedetailleerd was uitgewerkt. Van Tichelt (CD&V) achtte bijkomende aanpassingen niet nodig : het plan legt enkel de grote lijnen vast en de meer concrete problemen kunnen later nog aangepakt worden. Bij de stemming steunden CD&V, sp.a en Open Vld het plan. N-VA/PLE, VB en Groen! onthielden zich. Katrien Somers (N-VA/PLE) stemde tegen omwille van de tunnelplannen.