In het nieuwe „Streekpact” voor het arrondissement Antwerpen (RESOC) komt ook de vervoersproblematiek aan bod. Het schepencollege had terecht gevraagd om duidelijker de nadruk te leggen op de noodzaak om het reizigersverkeer op lijn 12 te verbeteren en het goederenverkeer vooral langs lijn 11 (havenlijn) te leiden, maar daar was in de tekst maar beperkt rekening mee gehouden. Guy Van den Broek (N-VA/PLE) vroeg daarover uitleg, en vroeg ook waarom het pact niet eerst in een commissie besproken was. Frans Schrauwen (CD&V) nuanceerde vooral het belang van de tekst : het gaat om streefdoelen, maar al bij al is het Streekpact een eerder vrijblijvend instrument.
Tom Bevers (N-VA/PLE) ging in op het busvervoer : De Lijn plant een evaluatie van buslijn 67, met mogelijk een trajectverandering. Kan daarbij opnieuw aan een verbinding met Klina worden gedacht ? Brigitte Quick (CD&V) antwoordde dat de belbus Essen-Kalmthout-Wuustwezel overvraagd is, en dat De Lijn een oplossing via lijn 67 zoekt. Die zou dan via Wuustwezel rijden, maar dat zou voor Essen geen verbetering zijn. Van een verbinding met Klina is alvast nog steeds geen sprake.